Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2018

Χριστουγεννιάτικες ευχές του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου "Καιρός"



Ρωμανού του Μελωδού 

Της αγίας και πανσέπτου Γεννήσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού (απόσπασμα)

Σώσε τον κόσμο, σωτήρα.
Γι’ αυτό τον λόγο ήρθες.
Στήσε όλα τα δικά σου
γιατί γι’ αυτό τον λόγο έλαμψες
σ’ εμένα στους Μάγους
και όλη την κτίση.
Να τώρα οι Μάγοι
στους οποίους έδειξες
το φως του προσώπου σου,
προσκυνώντας σε
δώρα προσφέρουν
όμορφα χρήσιμα
και αναγκαία.
Αυτά τα χρειάζομαι
μια και πρόκειται
να φύγω στην Αίγυπτο
μ’ εσένα και για εσένα,
οδηγέ μου, γιε μου,
πλάστη μου, λυτρωτή μου,
παιδί νέο,
ο προαιώνιος Θεός.

(Μετάφραση: Τάκης Κουφόπουλος)
Πηγή: https://www.openbook.gr/dyo-ymnoi

* * *

Ρωμανού του Μελωδού

Ύμνος ΛΓ' (απόσπασμα)

Μήγαρις για τους αγγέλους την αγάπη μου σπατάλησα;
μα για σένα το φτωχό κι ανήμπορο
ξεχύνω ολάκερο τον έρωτά μου·
και πλούσιος όντας έγινα φτωχός κ' εγώ κατά το μέτρο σου·
είναι πολύς ο πόθος μου για να σε λευτερώσω·
τη δόξα μου την έκρυψα στα φύλλα του ελέους
και πείνασα και δίψασα και φτώχυνα για σένα,
στα όρη ψάχνοντας απάνω, στα κρημνά και στα φαράγγια,
γυρεύοντας εσένα τον πλανώμενο· κι ονομάστηκα πρόβατο
βαθιά πονώντας σε με το θέλγητρο της αγνότητας να σε σώσω
και τσοπάνης ονομάστηκα και για σένα
τη ζωή μου θα παραδώσω,
θέλοντας απ' το χέρι του λύκου να σε λυτρώσω·
κι αυτά όλα τα πάσχω από έρωτα για σένα
που ’χω λαχτάρα να φωνάζεις απ' τα βάθιά σου:
Ευλογημένος ω εσύ που έρχεσαι
στην αρχαία δόξα του τον Αδάμ να επαναφέρεις.
[ … ... ... ]
Υιέ Θεού πανάγιε σ' αυτούς
τους νήπιους κι αθώους υμνητές σου
κι όλους εμάς τους άλλους συναρίθμησε
και δέξου την ακόρεστη δική μας προσευχή
σαν τότε που δεχόσουνα και των παιδιών τους ύμνους.
Ελέησέ μας τα δικά σου πλάσματα,
που για χάρη μας τυλίχτηκες τη σάρκα
γιομάτος αρίφνητον έρωτα·
χάρισε την ειρήνη σου σ' όλες τις Εκκλησίες
τις τόσο σαλευόμενες απ' τους εχθρούς της καλοσύνης
και σε μένα το δύστυχο τον υμνογράφο τη συχώρεση
να μην τη φειδωλέψεις ω σωτήρα μου·
δόσμου τη χάρη να λαλώ για πάντοτε το θέλημά σου
κι ας μην το κάνει πια νωθρό η θλίψη το μυαλό μου·
κάνε με αγλαόκαρπο στα έργα και στα λόγια,
νάχω φωνή φωνάζοντας χαρούμενος·
Ευλογημένος ω εσύ που έρχεσαι
στην αρχαία δόξα του τον Αδάμ να επαναφέρεις»

(Μετάφραση: Νίκος Καρούζος, Περιοδικό Εποπτεία, τεύχος 15, 1977)
Πηγή: http://www.myriobiblos.gr/afieromata/christougenna_2003/text7.html

* * *

 Το Διοικητικό Συμβούλιο
του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου "Καιρός"
σας εύχεται χρόνια πολλά, ειρηνικά και ευφρόσυνα!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου